Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse for køb af varer på Fasmas.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.Fasmas.dk ejes og drives af Fasmas Aps, CVR-nr. 38684663, Skovstjernen 26, 7500 Holstebro, Telefon 22 36 48 36

Bestilling og betaling

For at handle på Fasmas.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven.Eventuelle betalinger for ekstra services vil først blive udregnet umiddelbart inden du er klar til betale.

Du kan betale med:

  • VISA-Dankort
  • VISA
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Maestro
  • MobilePay

Betaler du med kort sker det gennem en sikker og krypteret forbindelse via SSL (Secure Sockets Layer) og er din garanti for en sikker online handel. Det er Epay, som behandler Fasmas.dk`s betalinger. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Har du særlige ønsker omkring levering beder vi dig sende en seperat email til info@fasmas.dk.  Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter indholdet og går til betalingssiden. Først når du har indtastet kortoplysninger, sendes din bestilling til os.
Alle priser på Fasmas.dk er angivet i danske kroner, inkl. moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Vi tager forbehold for udsolgte og udgåede produkter og prisfejl.

Bestilling

Det fulde beløb betales ved bestillingen, og trækkes på dit kort, når ordren placeres. Du kan inden for fire kalenderdage efter bestillingen annullere eller ændre din bestilling, helt eller delvist, uden omkostninger. Hvis du vælger at annullere eller ændre bestillingen efter fire kalenderdage, vil vi afregne et afbestillingsgebyr på 25% af den afbestilte vares pris. Dette forekommer kun på bestillingsvarer med leveringstid 4 til 6 uger, eftersom produktet udelukkende produceres efter bestilling. Gebyret skal dække dele af de administrative omkostningerne der vil være ved at afbryde en igangsat produktion.

Der er ingen returret på specialfremstillet bestillingsvarer.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Umiddelbart efter du har bestilt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse pr mail for vores modtagelse af din bestilling. Modtager du ikke en ordrebekræftelse kort efter ordreafgivelse, bør du tjekke dit ”spamfilter”. Finder du heller ikke din ordrebekræftelse her, bør du kontakte Kundeservice, så vil vi verificere din e-mail adresse.

Leveringen

Nedenstående leveringsbetingelser er kun gældende for adresser på fastlandet samt brofaste øer. For levering til ikke-brofaste øer, henvises til afsnit ”Levering til ikke-brofaste øer”.

Leveringsmåde

Levering sker primært med  spedition eller pakkepost.Møbler leveres med speditør, plejemidler, lamper og andet tilbehør med pakkepost.  den forventede leveringstid er 10-14 dage afhængig af produkt.

Vigtigt ved leveringen

Undersøg altid emballagen for synlige skader, når du modtager varen fra fragtfirmaet. Hvis der er synlige skader, er det vigtigt, at du noterer det ved modtagelse - inden du kvitterer for modtagelsen. Er du i tvivl, så spørg fragtmanden.

Ydermere, er det er dit ansvar som kunde, at sikre at leveringen kan ske. Herved forstås, at fragtmanden på sikker vis kan komme op ad trapperne i dit hus, op ad trappeopgangen i din boligopgang, at der er plads til at komme ind af døråbninger, mm. Opdages det først ved selve leveringen, at levering ikke kan ske pga. pladsmangel, vil du stadig blive afkrævet leveringsbeløbet, da købet vil blive betragtet som fortrudt.

Ved køb af større møbler anbefaler vi derfor, at du som kunde afmåler de nødvendige adgange.

Fri Levering

Vælger du ”levering” bliver din ordre leveret til kantstenen på hverdage mellem kl. 08.00 og 21.00. Fragtmanden ringer i forvejen og aftaler en tid for levering i et 4 timers interval.

Er der ingen hjemme, når fragtmanden kommer, og er det ikke aftalt at ordren må stilles, tager fragtmanden ordren med retur til vores lager. Herefter kontakter fragtfirmaet dig for aftale af nyt leveringstidspunkt. Dette indebær dog en ekstra omkostning. Er det aftalt at ordren må stilles sker dette for købers risiko.

Levering med ind/opbæring 1. mand.

Har du valgt ”Levering med opbæring 1. mand ” hjælper chaufføren dig med at bære dine vare ind i dit hjem. Det kræves at en person kan hjælpe chaufføren med at bære varene ind. Varene udpakkes og monteres ikke. Smalle, stejle eller snoede trapper og/eller smalle døre eller andre forhold, kan hindre fragtmanden i at få varen frem til den ønskede placering. Hvis du er i tvivl om hvorvidt fragtmanden kan komme til på din adresse, opfordrer vi dig til at kontakte os for afklaring. Er der ikke den nødvendige plads til at fragtmanden kan foretage opbæringen, forbeholder vi os retten til at annullere tilkøbet af denne service, og i så fald vil beløbet betalt for opbæring ikke blive refunderet, da tilkøbet betragtes som fortrudt.

Fri Levering med ind/opbæring

Har du valgt ”Levering med opbæring 2. mand ” bliver dine varer båret ind i dit hjem af 2 mand ved levering. Varene udpakkes og monteres ikke. Smalle, stejle eller snoede trapper og/eller smalle døre eller andre forhold, kan hindre fragtmanden i at få varen frem til den ønskede placering. Hvis du er i tvivl om hvorvidt fragtmanden kan komme til på din adresse, opfordrer vi dig til at kontakte os for afklaring. Er der ikke den nødvendige plads til at fragtmanden kan foretage opbæringen, forbeholder vi os retten til at annullere tilkøbet af denne service, og i så fald vil beløbet betalt for opbæring ikke blive refunderet, da tilkøbet betragtes som fortrudt.

Levering til ikke-brofaste øer

Bor du på en ikke-brofast ø i Danmark skal du kontakte kundeservice for andre fragtpriser. Vi tilstræber naturligvis altid at finde den billigste og hurtigste løsning, så du kan få den bedste pris. Det er derfor nødvendigt at du kontakter vores kundeservice, såfremt du stadig ønsker at bestille varer til en ikke-brofast ø.

Transportskader

Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller du opdager en skade på produktet. Skal det anmeldes inden for 24 timer, fra modtagelse af pakken. Anmeldelsen skal sendes via mail.

Send følgende information til info@fasmas.dk

- Ordre nr. , Hvad der er skadet, Beskrivelse samt foto af skade.

Modtager du en pakke med synlige skader, opfordrer vi dig til at nægte modtagelse eller modtage med forbehold. Nægtes modtagelse returneres pakken til os hvorefter vi opretter en sag hos transportøren.

14 dages returret

Du kan uden begrundelse fortryde dit køb inden for 14 dage fra modtagelse. Du skal blot meddele os, at du fortryder købet, og derpå returnere varen til os. Du kan sende os en e-mail på infofasmas.dk eller udfylde denne standardfortrydelsesformular.

De 14 dages fortrydelsesret løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os i original emballagen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet os besked om fortrydelsen.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Hvis varens værdi er forringet, dvs. hvis varen har været taget i brug, samlet eller på anden måde ikke er at betragte som ny, kan du miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Dette er også tilfældet, hvis original emballage mangler eller er beskadiget.

Du afholder selv udgifterne for returneringen af din vare.

Der er ingen returret på specialfremstillet bestillingsvarer.

Returnering

Fasmas.dk sørger for afhentning af varen i forbindelse med produktskade, fejllevering og fortrydelseskøb. Varen skal altid være forsvarligt indpakket i original emballagen. Du har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Tag eventuelt et billede af vare og emballage inden returforsendelsen.

Varen afhentes altid på den leveringsadresse, som du afgav ved bestilling.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når der er tale om fortrudt køb. For at gøre fragten billigst for dig, kan Fasmas.dk hjælpe med afhentningen af varen hos dig. Efterfølgende fratrækkes fragtomkostningerne fra det beløb du får retur. Hvis et køb er nødsaget til at fortrydes, eksempelvis pga. pladsmangel i opgangen, en for snæver dørkarm eller lignende, vil du som kunde hæfte for både leveringen og den efterfølgende returfragt.

Hvis afhentning ikke er mulig på den aftalte dato, fx pga. at varen ikke er tilgængelig, ikke er afmonteret såfremt varen har været monteret, eller hvis adgangsforholdene ikke er i orden, vil du blive opkrævet som hvis afhentning havde fundet sted.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt beløbet, du har indbetalt til os ved købet – minus eventuelle fragtomkostninger og værditab (læs mere under ”bemærk”).Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Der kan gå op til 30 dage inden pengene er retur, alt efter bank og hvilket betalingsmiddel købet er foretaget med.

BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  1. du har samlet varen eller at du reelt har taget varen i brug.
  2. den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  3. du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  4. varens original emballage mangler eller er kraftigt beskadiget.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel-reglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation indenfor 24 mdr. Hvis hverken reparation, ombytning eller et afslag i prisen kan afhjælpe problemet, gives pengene tilbage mod returnering af produktet. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Bemærk, alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 4 uger efter fejlen blev opdaget. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.  

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Tag eventuelt et billede af vare og emballage inden returforsendelsen.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på Fasmas.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Klageadgang

Ønsker du at klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice pr. mail ( info@fasmas.dk ) Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Car Jacobsenvej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du indgive en eventuel klage igennem EU-Kommisiones klageportal, ODR.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.01.2019

Har du spørgsmål?

Vi er glade for at hjælpe

info@fasmas.dk